ZERO WASTE


být lhostejný ke světu kolem nebylo v kurzu nikdy. fenomén udržitelnosti však rezonuje dnešní společností hlasitěji jako nikdy předtím. třídit odpad a patlat si na obličej biokosmetiku už dávno nestačí. být sustainable, lokální, bio, eko, vegan, fairtrade a co možná nejvíce zero waste - to je oč tu běží ! konference v NTK s věhlasnou Beou Johnson je sice definitivně za námi, těšit se ovšem můžeme na Sustainability Day ! již zítra se v Radlické kulturní sportovně o své zkušenosti podělí mimo jiné i Martina Kročilová z blogu Love Your Home !



a jak zní mých pár zásad, kterak šetřit přírodu i vlastní peněženku ?

  • dej věcem druhou šanci - oblečení z druhé ruky je pro můj šatník alfou i omegou. stejně jako nábytek z bazarů a vetešnictví pro naši domácnost.
  • řekni ne igelitovým pytlíkům - takřka nulový odpad se mi daří produkovat především díky stravovacím návykům. ovoce a zeleninu, která tvoří 99% mého jídelníčku, ukládám do váčků, které mi po vzoru těchto ušila maminka a na nákup (ideálně do bezobalové prodejny) samozřejmě opět pouze s vlastní taškou, kterou mám non stop u sebe.
  • nač kelímek ??! kávu nepiju dobrý rok, čímž odpadá starost s kelímky na coffee to go. vy však o svou ranní dávku kofeinu můžete poprosit do vlastního hrníčku nebo si ji zkrátka dopřát doma
  • jen po svých - ano. velmi ráda a často zdůrazňuju, jak moc miluju pěší chůzi. a to natolik, že denně jen díky cestě do práce naběhám více než 1o km. navíc ušetřím čas i peníze za fitko. a to mi věřte, že jen pramáloco vám vyčaruje hezčí zadek než vyměnit výtah a eskalátory za schody
  • jedlá kosmetika - právě u takové si totiž můžeme být opravdu jisti, že nám nikterak neuškodí. kůže představuje nejen náš největší orgán. je vizitkou toho, nakolik kvalitní život vedeme. na ní se totiž zákonitě podepisují veškeré neduhy. zapátrejte proto po alernativních recepturách! taková Bea Johnson si kupříkladu připravuje oční linky ze spálených mandlí.
  • opravuj a renovuj - prošlapané boty nechat podrazit, díry zašít, délku zkrátit .. a oblíbený kousek může sloužit dál. řešením může být Drutěva, na kterou já sama nedám dopustit. a navíc vás bude hřát u srdce dobrý skutek !
  • konec jednorázovým odličovacím tampónům - já je nahradila pratelnými houbičkami, které můžete vidět na fotce. a maminky by měly sáhnout po plenách látkových - třeba českých gaga plenách
  • jídlo do koše nepatří - aneb kosmetické vady na kráse neznamenají, že je daná surovina nepoživatelná. nyní mám na mysli opět ovoce a zeleninu. tu zpravidla nakupuju v sekci "doprodej", neboť vím, že ji nejpozději do druhého dne zužitkuju. a červená paprika 1o,- / kg ? to chceš!
  • balená voda - zlo, které mi nesmí přes práh bytu. tečka.
  • nahraditelná chemie - tady mám co dohánět, poněvadž jsem čisticími prostředky zásobena na dalších pět životů. dávám však čestný skautský, že poslední savo vyměním za ocet a sodu !

pées - co se kompostu týče, vznesla jsem návrh na jeho zřízení u nás na dvorečku. tak mi držte pěsti !

Komentáře

  1. My doma žijeme tiež dosť eko. Máme asi 10 krabíc, pričom v každej je nejaký iný odpad. Používame čisto bio kozmetiku, plast ide okamžite preč a tak ako píšeš, balená voda u nás neexistuje. Jedine tá z kohútika alebo potom v sklenených fľašiach. Namiesto cukru, med, namiesto oleja, kokosák, namiesto sáčkových čajov, bylinky zo záhrady. Nakupujem čím ďalej, tým častejšie v sekáčoch alebo po novom sa z nenosených vecí snažím vytvoriť také, ktoré budu strihovo moderné, ako sa nosia teraz. A je to veru dobrý pocit:)
    LILY OF THE VALLEY

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

- merci za zastaveni

Oblíbené příspěvky